sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Taas tämä kuume iskeytyi mulle;
nimittäin matkakuume.



En ole pitkään aikaan käynyt missään ulkomailla..
Etelässä olen ollut vain kaksi kertaa;
Kypros -04 ja Espanja -08,
Virossa monta kertaa..

Nyt en kuitenkaan haluaisi etelään,
enkä myöskään Viroon,
vaan:
LONTOOSEEN !


Sinne ei ole mikään älytön lentoaika,
kuvissa se näyttää kauniilta paikalta
ja muutama, ketkä ovat käyneet siellä minun piiristäni,
ovat pitäneet siitä paikasta.
Lennotkaan ei ole kovin kalliita,
HALUANHALUANHALUAN!


Tämän viikon aikana on tullut käytyä taas monta kertaa vanhassa tutussa paikassa

Nyt mulle on tehty viimeinkin niitä allergiatestejä

(kuviin erolla, että pistokokeet mulle tehtiin alaselkään (ihottumaa käsissä) 
ja lappuja mulla oli selässä PALJON enemmän...)

Pistotesteissä ei tullut yhtäkään allergiaa ilmi, lapputesteissä oli kaksi;
Nikkeli (+++) ja parabeeni (+++).

"Parabeenit ovat useimmin käytettyjä säilytteitä ihonhoitotuotteissa. 
Ne herkistävät harvoin. 
Vain noin 0,2–0,3 % ekseemapotilaista reagoi niihin lappukokeissa. 
Heistäkin osa voi käyttää parabeeneja sisältäviä tuotteita haitatta."
-terveyskirjasto

Nyt on vielä laput vasemmassa kädessä, 
testaillaan lisää näitä parabeeni juttuja 
ja huomenna olisi niiden luku TYKS:issä..


AINIIN!
Talon oston jälkeen;
Olen laihtunut 8KILOA tekemättä mitään!!!!

6 kommenttia:

  1. Mullakaan ei aikoinaan näkyny pistotesteissä, jotka tehtiin koko selkään, nii mitään muuta ku neilikka(?). Vaikka mulla oli joka ilta kroppa ihan nokkosihottuman peitossa ja naama paisu yön aikana. Lopulta se jäi selvittämättömäks ja ollu osana mun elämää nyt kohta kahdeksan vuotta.
    Se tulee kausittain, ja nyt oon huomannu et aina keväästä alkutalveen. Toivottavasti sulta löytyy syy. Nikkeli ja parabeenit on kyl sellasia, et niitä on nykyään joka paikassa, sellasissakin, jota ei edes tajua välttämättä heti.
    Nikkeliä voi olla rintaliivien kaarituissa, housujen/paitojen napeissa, vöissä, kolikoissa yms. Parabeeni taas, niinkun mainitsitkin, on melkein kaikissa kosmetiikka/hygieniatuotteissa, mut onneks tänäpäivänä lisäaineeton on "muotia" ja löytyy paljon ihonhoitotuotteita joiden kyljessä lukee isolle "ei sisällä parabeeneja" :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla alettiin näitä tosiaan tutkia, kun 7/11 muutin pois kotoota homekämppään ja alkoi aina silmäturvota. Muutin pois mutta turvottelu vaan jatkui :/ nikkelistä olen kärsinyt lähes aina, mutta nyt olen vasta todistetusti allerginen sille.

      Poista
  2. Voi huokaus. Mäki haluun ulkomaille, lämpimään ja rentoutumaan ♥
    Ja lämpöisesti voin suositella Lontoota, hieno kokemus ja paikka nähdä... Ja siellä on niiiiiin paljon nähtävää ja koettavaa että voisin mennä sinne uudelleen!

    VastaaPoista
  3. Olipas kiva löytyy "tutun" blogi.. :p Taidan jäädä seurailemaan!

    VastaaPoista