tiistai 11. syyskuuta 2012

käsidesi sitä, käsidesi tätä, käsidesi aina

ja taas yksi uusi asia,
joka ei yksinkertaisesti mene mun mieleeni !


KÄSIDESI !!!!!!

Miksi !?

Joo, mä kyllä ymmärrän, 
että esim. päiväkodeissa, vanhainkodeissa ja sairaaloissa 
käytetään ahkerasti käsidesiä.

pointti tähän ihmetykseen on se,
että kotonakin pitäisi läträtä käsidesillä ?

esimerkiksi pienen lapsen hoito..
Jotkuthan eivät ollenkaan anna toisten koskea lapseensa ennen kuin on käsidesit laitettu.
Tällä tekniikalla voi tulevat äidit oppia,
että lapsenne todennäköisesti sairastelee usein,
koska jos kaikki on aina desinfioitua,
vastustuskyky ei kasva.

Tämä käsidesi touhu on mennyt kyllä ihan yli,
ihan kotioloissa jo.
Ei mustakaan yhtään sen sairaampi ja hullumpi tullut,
vaikkei meillä kotona ole ikinä ollut purkkiakaan käsidesiä !

Kotona ymmärrän käsidesin siinä vaiheessa,
jos esim. äiti on jollakin eritysosastolla töissä
ja haluaa desinfioida kätensä kotiin tullessa,
ettei tuo bakteereja mukanaan.

Ja mitä itse olen ollut lasten kanssa tekemisissä,
niin lapset tykkäävät vedestä.
Antakaa mielummin läträtä vedellä ja pestä käsiään,
kuin heti pumpata sitä riivatun käsidesiä käsiin.

Ja lisätään tähän loppuun,
että käsidesi kuivattaa käsiä ihan julmetusti.
Pitäisi siis muistaa myös käsien rasvaus.

Itsellänikin on atooppinen iho,
joten olen muutenkin kuiva kuin näkkileipä..
miettikääs vain mitä se aine tekee käsilleni.

Vaikka musta tuleekin lähihoitaja
ja mun pitäisi suositella sitä käytettäväksi,
teen sen vasta,
jos olen laitoksessa töissä ja todella sairaan asiakkaan kanssa.

Kiitos hei,
vihaan käsidesiä.

3 kommenttia:

  1. "Ei mustakaan yhtään sen sairaampi ja hullumpi tullut,
    vaikkei meillä kotona ole ikinä ollut purkkiakaan käsidesiä !" haha ei mustakaa tullu tän kummempaa ja hiuka vaa repesin ^^ Mun näkkileipä<3 T: toinen käsidesin inhooja. ps. must tuntuu ku oon käyttäny 8h käsidesiä yhtäsoittoo töis ni tuntuis et joku ois mällänny mun käsil. Sori en keksiny mitää muuta sanaa kuvailemaan tätä tunnetta.

    VastaaPoista
  2. Sillon ku olin työelämässä, niin välillä kaupan kassalla vaan tuli palvelleeks sellasia asiakkaita, joitten jälkeen teki mieli kaataa pullo desinfiointiainetta ittensä päälle :D Ne kirppuja lentelevät nahkalaukut liukuhihnalla, tai ryttyyn rypistetyt veriset setelit... hyh. Mä olisin voinu valua kassakoneen takaa vaikka käsidesikylpyyn. :D Samaten päivän päätteeks kun tuli laitettua kaikki rahat kassassa pois, nii kädet tuntu niiiiiiin likasilta, raha kun ei koskaan oo puhdasta ottaen huomioon kuin monet kakkaset sormet se on kulkenu ja tiedämme sen, ettei kaikkiin pöpöihin pelkkä vesi ja saippua tepsi.

    Kotioloissa ei tuu käytettyä käsidesiä muulloin ku sillon jos perheessä on esim. mahatautia niin vessareissun päätteeks. Muuten kädet peseytyy ihan puhtaiks ilman desinfiointiaki.

    Sairaalassa visitoidessa käytän aina käytävillä olevia käsidesejä, niin itseäni, kuin muitakin ajatellen.

    Että ehkä täällä ilmottautuu sellanen semi-käyttäjä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo on ihan ymmärrettävää ja fiksua kädidesi käyttöä.

      Tuntuu vaan että koko ajan yleistyy, että kotona läträtään sillä koko ajan :/

      Poista