lauantai 1. syyskuuta 2012

toinen mietiskely postaus

Mun on ihan pakko tehdä vielä toinen mietiskely postaus,
tätä asiaa olen miettinyt jo tosi pitkään.

Eli tämä, kun puhutaan ylipainoisista lapsista
ja kuinka niitä on koko ajan enemmän.

Olen itse ollut aina se suuri ja ylipainoinen lapsi.
Syntymäpainoksin oli jo yli 4kg
ja olen ollut luokkani lihavin tyttö.


Onhan se totta, 
että yhä useampi lapsi on ylipainoinen.

!!MUTTA!!

kävimme opintoretkellä viime vuonna lasten psykiatrisella osastolla
luokkani kanssa.

Siellä meille kerrottiin, että koko ajan nuoremmat ja nuoremmat
lapset kärsivät syömishäiriöstä.
jopa ihan 5 -vuotiaatkin!
Onko kyseinen asia omaan tapaan tabu?!

Ymmärrän sen, että sitä "stressataan",
kun lapset on lihavia.
Entä sitten kun lapset on liian laihoja
ja media antaa meille vielä sen kuvan,
että kaikkien pitää olla laihoja?
Varsinkin jos vieläpä pienet lapset
seuraavat media ihannetta
ja tulevat kärsimään kyseisestä asiasta koko ikänsä.

Kyseinen asia suututtaa todella paljon.
Molemmista asioista pitäisi puhua avoimesti,
eikä vaan jankuttaa lihavista lapsista.

Tässäpähän mietittävää kaikille.
Mitä te muut olette mieltä asiasta?

Ja kyllä, myös laihat "kärsivät",
kun heitä sanotaan riisitikuiksi.

Minulla on ystävä, joka on todella todella pieni
(täyttää pian 18)
ja puhuimme kerran asiasta;
hänestä tuntuu pahalta, jos joku kutsuu häntä riisitikuksi,spagetiksi,luurangoksi ym.
Hän haluaisi painoa lisää, mutta sitä ei vain tule.
Samoin, kun minusta tuntuu pahalta, jos joku sanoo minua läskiksi, ihrapalloksi ym.
Sempä takiakin olen nyt laihdutuskuurilla ja kokoni on osittain myös geeneistä kiinni.
koko sukuni on lihavaa sorttia.

Tämä viimeinen kohta ei liittynyt mitenkään postaukseen,
mutta se vain tuli taas mieleeni.
Tämän myötä toivon, että ihmiset oikeasti alkavat miettiä,
että heidän sanansa voivat oikeasti loukata.
Niin lihavia, kuin laihojakin.

Roger, mä jatkan kahvin lipitystä,
enkä tee enää kolmatta postausta.
Varsinkaan sellaista, mikä saa minut suuttumaan.

3 kommenttia:

  1. Iha väärin ku aina ylistetää et läskejä lapsia on liikaa ja plapla.. vttu mä en oo ainakaa viel kuollu vaik oon ollu tämmönen samanlaine vittu 19 vuotta -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oli pakko tulla jakamaan tääkin tänne blogiin ku puhuttiin täst eilen :D ärsyttäväääää... mua alko vituttamaan ku kirjotin tän.

      Poista
  2. mua alko vituttaa ku kommentoin tähä xD

    VastaaPoista